۱۶ دلو ۱۳۹۲

در این قسمت ستاره افغان 6 شرکت کننده برتر ما با هم به رقابت پرداختند . در آغاز ما شاهد اجرای دسته جمعی آنها بودیم که یک آهنگ کلاسیک افغان به نام " در این وطن" را  اجرا کردند. این سرود در ابتدا توسط خواننده افغان، مشهور جمال، خواننده شده بود. این اجرا مثال بارزی از توانایی برنامه ستاره افغان برای تنظیم یک آهنگ کلاسیک قدیمی برای شنوندگان امروزی است. بعد از این آهنگ بلافاصله اجرایی از خواننده پاپ، سعید صیاد، را داشتیم کسی که آهنگهای شاد پاپ مختلط را می خواند.

 

در این قسمت، شرکت کننده گان اجازه داشتند که آهنگهای انتخابی خودشان را در هر سبک و سیاقی که دوست دارند اجرا کنند. نایب نایاب اولین شرکت کننده ای بود که امشب آهنگ خود را اجرا کرد، " من می روم"  اهنگی که تصنیف آن از خودش بود. این آهنگ یک آرام بود و اجرای این گونه آهنگها مشکل است. استاد شهلا از تصنیف این آهنگ بسیار متاثر شد اما از نبود احساس و عاطفه در اجرای وی متعجب شد و اجرای وی را زیر سوال برد. در حالیکه سایر داوران از کل اجرای وی متاثر شدند.

 

داوود پژمان آهنگ " ای شوخ" را که از کارهای بازگل بدخشی است را خواند، آواز وی با اجرای نوازننده گان در روی صحنه همراه بود.  بدخشی یک آواز خوان فولکور افغان است. داوران تحت تاثیر اجرای وی قرار گرفتتد و در مجموع به وی 36 امتیاز دادند.

 

آناهیتا الفت آهنگ " هر چی هست" از کارهای داوود سرخوش، شاعر و آواز خوان معروف دایکندی را اجرا کرد. این یک آهنگ عاطفی و رمانتیک است که آناهیتا از عهده آن به خوبی برآمد، آهنگی که مورد علاقه خود آناهیتا است. وی دو امتیاز 10، یک امتیاز 9 و یک امتیاز 8 را از آن خود کرد که در مجموع 37 امتیاز را به دست آورد.

 

ستاره های ما همچنین به سوالهای ببینده گان که از طریق رسانه های اجتماعی پرسیده شده بودند ،پاسخ دادند بنابراین مطمین باشید که سوالات شما به دست ما می رسد!

در قسمت دوم برنامه، حسام فرزان، ربیع بهزاد و آرش بارز اهنگهای خود را اجرا کردند. آرش آهنگ " لیلا" از کارهای شکیب مصدق را اجرا کرد. برای این که بدانید چه کسانی به مرحله 5 بهترین راه پیدا می کند، هفته بعد هم با ما باشید!